loading...
فروشگاه آنلاین سنگ نما ساختمانی www.stoneesf.com
stoneesf بازدید : 13 شنبه 16 دی 1402 نظرات (0)

معرفی سنگ نمای تراورتن

 ساختمان های لوکس زیادی را دیده اید که جلوه ای بی نظیر و شکوهی مثال زدنی دارند. اکثر قریب به اتفاق این ساختمان ها در نمای خود از سنگ تراورتن استفاده کرده اند. بلی همان سنگ کرم روشن زیباست که جلوه ای بینظیر و مثال زدنی به نما ساختمان میبخشد.

چه سنگی در نمای ساختمان استفاده می شود؟

سنگ های لوکسی که در نمای ساختمان استفاده می شوند تراورتن هستند. اما تراورتن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه به این موضوع می پردازیم .

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی و آذرین است. یکی از سنگهای طبیعی حاصل چشمه های زیر زمینی است. یکی از سنگ‌های طبیعی است که از چشمه‌های زیرزمینی، رودخانه‌های زیرزمینی و منابع مختلف آبی دیگر تشکیل می‌شود. این منابع آب حاوی عناصر معدنی، به ویژه کربنات کلسیم هستند که در طی چندین سال به همان روشی که استالاکتیت ها و استالاگمیت ها درغارها تشکیل می شوند، ایجاد می شوند.

 

سنگ تازه تشکیل شده ماده ای صاف و سخت با سطح متخلخل است. این منافذ حاصل خروج گازها، به هنگام تشکیل تراورتن است. پس سنگ تراورتن، نوعی سنگ رسوبی است. که از رسوبات معدنی چشمه های طبیعی به وجود می آید. این نوع سنگ رسوبی در اثر رسوب سریع کربنات کلسیم به نام کلسیت ایجاد می‌شود. سایر مواد معدنی با کلسیت مخلوط می‌شوند تا چرخش ها و حرکت های منحصر به فردی ایجاد کنند، که به تراورتن خاصیت متمایز آن می بخشد. تراورتن یک سنگ طبیعی ظریف است که قرن ها به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار سنگ تراورتن چیست و چه ویژگی هایی دارد

ساختار سنگ تراورتن چیست؟ باید بدانیم تراورتن دارای چندین ویژگی از جمله بافت، پرداخت، دوام، رنگ و ویژگی های فیزیکی است.

بر اساس ویکی پدیا، تراورتن نوعی سنگ رسوبی می باشد،که توسط چشمه های معدنی ته نشین شده است.

* ساختار سنگ تراورتن یکنواخت و دارای بافتی نرم با سختی کم است. به لطف این ویژگی ها، استخراج و پردازش آن آسان است. چگالی سنگ تراورتن نیز کم است که حمل و نقل آن را آسان می کند. یکی دیگر از ویژگی های بارز این سنگ سوراخ های روی آن است. هر چند ممکن است این تصور پیش آید که تراورتن به لحاظ ظاهری، سنگی با ظاهری کهنه و فرسوده است.

تراورتن ها با روکش های مختلفی پوشش داده می‌شود. و یا پرداخت های متعددی روی آن انجام می‌شود. از جمله پرداخت هایی که روی تراورتن انجام می‌شود . براق کننده است. پرداخت گاهی روی سطح تراورتن صورت می گیرد. نوعی دیگر پرداخت، برس خوردن تراوتن است. پرداخت دیگری نیز وجود دارد که روی بافت تراورتن صورت می گیرد. که درمیان آنها روکش ماتو تراشیده شده، محبوبترین نوع پرداخت روی تراورتن است. زیرا سطح این سنگ را صاف صاف می‌کند.

چرا از سنگ تراورتن در نمای ساختمان و داخل ساختمان استفاده می‌کنند

بعد از این که راجع به این که سنگ تراورتن چیست صحبت کردیم بد نیست بدانیم سنگ ترارورتن چرا در ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خرید سنگ نما و اطلاع از قیمت سنگ نما با شماره : 09130000627تماس بگیرید

* دوام سنگ تراورتن آن را به یکی از مصالح ساختمانی محبوب برای قرن ها تبدیل کرده است. یکی از معروف ترین ساختمان‌هایی که سنگ تراورتن در آن استفاده شده است، ساختمان کولیزئوم رومی، می باشد. که می توانید تاریخچه دوام آن را مشاهده کنید. مقاومت بالا ی تراورتن آن را به یک ماده ایده آل برای مکان هایی از ساختمان که استفاده زیادی از آن می شود و شرایط بیرونی زیادی مثل رطوبت را تجربه می کند، استفاده کرد. در مکان هایی مانند آشپزخانه و حمام بهترین گزینه استفاده از سنگ تراورتن است.

انواع سنگ تراورتن

تراورتن طرق عسلی

تراورتن طرق کرم روشن

تراورتن طرق شکلاتی

 

 تراورتن طرق

تراورتن طرق یکی از بهترین سنگ های نمای ساختمانی است که به سنگ نمای رومی معروف است این سنگ توسط اصفهان سنگ تولید و عرضه می شود و سورت های متفاوتی دارد که همه با کیفیت هستند.  

سورت های مختلف سنگ تراورتن طرق به شکل زیر می باشد شما برای خرید سنگ تراورتن طرق می توانید تنها با تماس با شماره 098130000627-03191010627  این سنگ ها را سفارش دهید.

تراورتن طرق کد 101

تراورتن طرق کد 100

سنگ تراورتن طرق کد 102  سنگ کرم روشن

سنگ تراورتن طرق کد 104 سنگ عسلی

سنگ تراورتن طرق کد 105

سنگ تراورتن طرق کد 107

سنگ تراورتن طرق کد109

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 788
  • بازدید کلی : 919