loading...
فروشگاه آنلاین سنگ نما ساختمانی www.stoneesf.com
stoneesf بازدید : 15 دوشنبه 18 دی 1402 نظرات (0)

ده عامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی

قیمت سنگ ساختمانی یکی از آیتم هاییست که برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد . از طرفی قیمت سنگ ساختمانی آیتمی متغیر است بدین معنا که بسته به ویژگی های هر سنگ نما قیمت آن نوساناتی دارد.

نوع سنگ عاملی  موثر در قیمت سنگ

سنگها را نمی توان با سایر مصالح ساختمانی مقایسه کرد. ویژگی های متعددی در سنگ وجود دارد که بر روی قیمت نهایی سنگ تاثیر میگذارند.

 میتوان به دوام و مقاومت بسیار بالای آن ها، میزان جلاپذیری، مقاومت سایشی و ضربه ای بالای آنها، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی اشاره نمود. که میزان این ویژگی ها در انواع مختلف سنگ های ساختمانی متفاوت است سنگهای ساختمانی دارای انواع مختلفی هستند، که شما می توانید با توجه به نوع ساختمان و سلیقه ی  مورد نظرتون سنگ خود را انتخاب کنید. از میان انواع سنگ ساختمانی می‌توان سنگ گرانیت،سنگ مرمریت، سنگ تراورتن و مرمر را نام برد.

سنگ گرانیت

دارای زیبایی مخصوص به خود است. که برای ساخت ستون، دیوارها و کف ساختمان گزینه مناسبی می باشد.

 

سنگ مرمریت نیز یک سنگ متراکم و قوی است. که در مکانهایی که به سنگ زیبا بدور از شرایط جوی سخت و اغلب داخل ساختمان به وفور استفاده می‌شود. سنگ مرمریت انتخاب مناسبی برای پله و کف ساختمان است، که مکانهای پر رفت و آمدی هستند.

 

یک نوع دیگر از سنگها، سنگ تراورتن یکی دیگر از انواع سنگهای ساختمانی است که به دلیل بافت غیر متراکم و تخلخلی که دارد در نمای ساختمان بهترین کاربرد را خواهد داشت.

 

سنگ مرمر نیز سنگی است که به دلیل چشم نوازی خاصی که دارد به ساختمان جلوه خاصی می‌بخشد. سنگ مرمر مقاومت خوبی در برابر بارانهای اسیدی ندارند و به همین خاطر در نما استفاده نمی‌شود. هر کدام از این سنگها به دلیل ویژگیهای متفاوتی که دارندبه همین دلیل است که قیمت قیمت سنگ ساختمانی متفاوت است.

رنگ سنگ

دومین عامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی رنگ آن است. سنگهای طبیعی دو نوع رنگ دارند: رنگ اصلی و رنگ ثانویه

 

رنگ های اولیه سنگ معمولاً به رنگ هایی گفته می شود که رسوبات در مرحله ی تشکیل سنگ ایجاد می نمایند. و مواد داخل سنگ به کل از این رنگ تشکیل می شوند. رنگ رسوبات ممکن است اولیه یا اصلی و یا ثانویه باشد. رنگهای اولیه رنگی هایی هستند، که رسوبات در موقع پوشیده و مدفون شدن در زیر رسوبات بالایی دارد.

 

و رنگ ثانویه نتیجه تغییرات بعدی است که در رسوبات بوجود می‌آید. و یا اینکه در موقع قرار گرفتن در سطح زمین در اثر هوازدگی بوجود آید. تشخیص رنگهای اولیه و ثانویه در رسوبات اغلب مشکل است. و در بعضی مواقع غیر ممکن می‌باشد. بعضی از رسوبات در موقع دفن شدن به علت وجود سولفید آهن سیاهرنگ هستند. و بعدا به علت تبدیل به مارکازیت و یا پیریت خاکستری رنگ می‌شود. دیگر رسوباتی که به علت دارا بودن مواد ارگانیکی به رنگ سیاه هستند ممکن است به علت تخریب عمل باکتری ها به رنگ خاکستری یا سفید در آیند.

 

همچنین رسوبات قرمز یا قهوه ای که شامل اکسیدهای آهن یا هیدروکسید می‌باشند. در اثر احیا شدن با مواد آلی به رنگ خاکستری در می‌آیند. ماسه سنگها که در زمان مدفون شدن به رنگ سفید اند. ممکن است در اثر اکسید شدن کربنات آهن یا سولفید، در بعضی مواقع به رنگ قرمز درآیند. و بیشتر رسوبات تبخیری که به رنگ سفید یا خاکستری هستند، محتملا به همان رنگ باقی می‌مانند. با توجه به انواع سنگ و مصارف آن در صنایع ساختمان سازی، رنگ آن یکی از موارد بسیار قابل توجه می باشد. و تاثیر بسزایی در قیمت سنگ ساختمانی دارند.

 سایر عوامل را می توانید در مقالات اصفهان سنگ بخوانید.

 اطلاع از قیمت سنگ تراورتن طرق کد 100

اطلاع از قیمت روز سنگ تراورتن کرم عسلی

اطلاع از قیمت سنگ تراورتن طرق کرم روشن

قیمت سنگ تراورتن طرق محمدی راد

قیمت سنگ های تراورتن طرق

انواع سنگ خوبی که می توانیم برای نما معرفی کنیم سنگ های طرق می باشد.

تراورتن ها رنگبندی مختلفی دارند به همین دلیل است که سورت بندی آنها در اصفها نسگ متفاوت است برای اطلاع از قیمت هر سورت می توانید با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 800
  • بازدید کلی : 931